Masszázs

Frissítő-, egészség- és sportmasszázs

A masszázsról…

Svéd fogásokon alapuló masszázs technikák. Különböző mértékben mozgatják át a kötőszövetet, izomzatot. A masszázsok kiegészíthetők más masszázstípusokkal, (arc, talp, kéz…) vagy kombinálhatók más terápiákkal (köpöly, kineziológiai tapasz, flossing terápia). A frissítő egy gyengébb átmozgató, az egészségmasszázs közepesen erős, “odafigyel” a problémákra, problémás területekre és a sport, az előzőknél erőteljesebb masszázs.

    Frissítő masszázs

    Az egészségmasszázs lágyabb verziója. Főképp nagy felületű fogásokból áll betegség utáni felépülésre. Finoman mozgatja át a testet, kellemesen lazíthatja, kondicionálhatja az izmokat, nyugtathatja az idegrendszert, javíthatja a vér- és nyirokkeringést. Bizonyos mértékig pótolhatja az aktív mozgást. Elsősorban helyileg fejti ki a hatását a bőrön a kötőszöveten, izomzatban. Javulhatnak a szervezet élettani folyamatai, a szív, az emésztőrendszer, a tüdő működése. Javulhat az oxigén felvétel, megnyugszik az egész test, megszűnhet a fáradtságérzet.

    Egészség masszázs

    Közepesen erős, és hasonló élettani hatásai vannak, mint a frissítő masszázsnak de hatékonyabbnak mondható. A klasszikus egészségjavító masszázs odafigyel a problémás területekre, elősegítve a terület regenerálódását. Javulhat a vérkeringés, olyan hajszálerek is bekapcsolódhatnak a keringésbe, melyek eddig „pihentek”. Az anyagcsere-folyamatok aktivizálásával könnyebben tudnak távozni az elhasználódott, káros anyagok, ezáltal a sejtek fel tudják venni a hasznos tápanyagokat. Oldódhatnak az izomgörcsök, megszűnhetnek a bőr alatti kötőszövetben lévő feszültségek, letapadások, oldódhat a trigger pontok okozta fájdalom. Megnyugtathat, energetizálhat, regenerálhat.

    Sportmasszázs

    Az izomzat erőteljesebb mobilizálására alkalmas. A három típus közül ez a legerősebb. Alaposan átmozgatja az izmokat, fokozva a bőr és a kötőszövet rugalmasságát, csökkentheti a pangásokat, a passzív vérbőségből eredő keringési zavarokat. Sporttevékenység előkészítésére edzés előtt, (csökkentve ezzel a sérülések kockázatát) illetve edzés utáni levezetésre szolgál. Javíthatja a fizikai erőnlétet, segíthet a lazításban, izomláz megelőzésében, fáradtságérzet megszüntetésében.

    Mikor ajánlott?

    • Krónikus fáradtság, stressz, egészség megóvás
    • Közérzetjavítás, fejfájás, migrén
    • Fájdalmas myalgiák, izomgörcsök
    • Emésztési problémák
    • Perifériás keringési problémák
    • Teljesítőképesség, izomerő fokozása 
    • Izom regeneráció segítése érdekében
    • Izomgyengeség, bénulás esetén
    • Megfelelő izomtónus kialakítása
    • Ortopédiai betegségek rehabilitációja érdekében
    • Reumatológiai körképek, mozgásszervi panaszok (kopások, arthrózis, lumbágó, ischiás)
    • Traumatológiai kórképek, (műtétek utáni rehabilitáció)
    • Pszichoszomatikus problémák esetén

    Mikor nem ajánlott?

    • Általános masszázs ellenjavallat… ( a masszázs hatásai rovatban )
    • Vérzékenység, előrehaladott csontritkulás és előrehaladott cukorbetegség esetén erős masszázst nem lehet alkalmazni!

    Hogyan történik a masszázs…

    A vendég fehérneműben, törölközővel letakarva fekszik a masszázságyon, és az adott területet kitakarva igénynek megfelelő típusú olajos masszázs történik.

    Mit tehetünk magunkért otthon?

    Fontos a megelőzés! A megfelelő táplálkozás, alvás, mozgás. Ha fizikai munkát végzünk, időnként másképp is mozgassuk át testünket. Ülőmunka esetén néha álljunk fel és végezzünk nyújtó gyakorlatokat. Edzések előtt fontos bemelegíteni izmainkat, hogy elejét vegyük a sérüléseknek. Lezárásképpen mindig lenyújtással fejezzük be az edzést. Ez más fizikai igénybevétel után is jót tesz. Figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű víz fogyasztására.

    Ha szeretne információt kérni vagy időpontot foglalni, vegye fel velem a kapcsolatot!

    15 + 5 =